torsdag 5 februari 2009

Erfarenshetsutbyte i snöyra...

Rikskonferens i Luleå - dag 2

Telefonen på larm och tv:n med tidiga nyheter på...efter vädret gick jag direkt ut på nätet till SMHI och det var SANT: Det skulle snöa & blåsa, blåsa ännu mer och lite till fram på eftermiddagen. Dessutom varnade de för köldeffekter, dvs att det blir rackarns mycket mer kallt när det blåser hårt...vi som skulle flyga hem på eftermiddagen...

Med de tankarna flög sin kos så fort jag fick se snön yra runt taken - jag njöt i fulla drag!

Dagen gick i ett huj! Vi fick vara med om ett fantastiskt bra erfarenhetsutbyte vad gällde dels hur vi, som nav, arbetar med nya Skoldatatek dels vad vi rekommenderar för verktyg samt pedagogiska programvaror i vårt Skoldatateksarbete. Min kollega och jag svarade för varsin del och jag upplevde att det blev oerhört givande diskussioner. Vi i Södertälje är bra på web 2.0- resurser, dvs vi är bra på vad som finns att ladda hem gratis från nätet. Det har vi blivit bra på genom att vi arbetar som e-mentorer och via det samarbete den gruppen idkar. Vi lär av varandra!
Efter vårt utbyte från våra sex nav, kom en rad rapporter från olika myndigheter & från ett förbund samt från olika nav.
Sedan var det dags för avsked, för att sedan veta att många av oss kommer att ses på vår webb www.skoldatatek.se och framförallt på nästa Rikskonferens till hösten 2009!

...jo, vi kom hem...i snöyra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar