tisdag 20 januari 2009

Bett show

Nu är vi hemkomna från vårt senaste spaningstillfälle: BETT show i London.
En mässa om IT, IKT & utbildning i Olympiamässhallarna i London.
Vilken otrolig mässa, bruset från tusentals pedagogers, teknikers, utställares, barns kommunikation...slog emot oss när vi kom in genom entrén till mässhallarna. Överväldigande, oöverblickbart, helt enkelt AMAZING!
De e-mentorer som for över för att bevista detta evenemang, hade varistt spanings uppdrag. Vi skulle spana efter: intressanta saker, spännande saker, irriterande saker, fanstastiska & underbara saker... det var något mer...
Vi upplevde alla de saker vi skulle spana efter. Jag hoppas att vi skall kunna beskriva alla våra spaningar här i vår blogg framöver. En fantastisk & underbar sak som jag spanat på är en utveckling av vår talsyntes Word Read Plus (WRP) från Brittiska Claro. Nu har de tagit fram en capture...detta måste upplevas! Jag ser fram emot att det ska komma i den svenska versionen.


Något annat som var intressant var den lilla dator som britterna kallar Fizzbook från Intel. De trycker de ut just nu i Englands skolor. En liten dator som de testat att tappa från 6 feet - den höll! Den minsta kostar £99...nu börjar det bli möjligt att utrusta alla elever med varsin dator.
Djupdykningar i våra spaningar kommer...
Min största behållning av mässan var att jag lärt känna mina arbetskamrater bättre - vilket härligt IT- gäng vi är!
/ Ulrika J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar