lördag 9 maj 2009

Tröjor, konsultationer & Indiana Jones...

Den här veckan har gått i en rasande fart på Skoldatateket & KMC med google funderingar, bilder från mobilen (kommunens låg nivå telefon förvånar...med vad jag kan göra med den...), tankar om hjärnans plasticitet (å de är många), nätverksmöte, SPSM, givit kurs, flera konsultationer: student & pedagog eller student, förälder & pedagog. Dessa möten ger mig en oerhört stor motivation att jobba på och informera än mer om de möjligheter som finns idag ... och de som kommer att finnas imorgon! Det här jobbet innebär en härlig mix av göranden & tänkanden - flexibilitet.

De enskilda konsultationer jag har haft med enbart pedagoger i möte eller per telefon, genererar även utbildningspaket, vilka jag får möjlighet att göra som respresentant för Skoldatateket i min roll som e-mentor. Nu kommer e-mentorskapet att utvidgas i och med att allt fler Södertäljeskolor upptäcker att det finns en lokalresurs, som är förbetald & kan vara skärddarsydd efter just deras lokala behov. Gissa om jag myser - lite i smyg - förstås...


Sedan var det tröjor - nu har vi inom kort tröjor allihop på bygget. Tröjor som talar sitt tydliga språk, visar på vart på nätet alla kan finna oss...




Om du går till Wet Paint - group art kan du testa verktyget, som jag har gjort bilden i, själv.

Nu ska jag ta helg & spela Lego Indiana Jones, förvånande vad det fångar och övar upp den spatiala förmågan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar