torsdag 2 april 2009

Lean, kurs & Google apps

Idag började vår praktikant från Medie Institutet hos oss på KMC. Ett möte som gav en mängd nya tankar att arbeta vidare med. Praktikanten ska ha ett projektarbete hos oss, antigen med fokus på LEAN eller med fokus på Google Apps...efter denna dags diskussion ska det bli intressant att se vad som ligger överst på hennes agenda imorgon - då sätter vi oss ned och tänker till om VAD det blir för projekt med vilken typ av inriktning. Spännande !

Under eftermiddagen gav Skoldatateket kurs i våra kommunlicensprogram: WRP, Stava Rex & SpellRight. Det var intressant att höra hur det ser ut på de enskilda skolorna, vad gäller datorförsörning samt tillgång till program & support av tekniker. Flera pedagoger undrade om det går att göra en förmiddagskurs med enbart talsyntesprogrammet - det ska väl gå att ordna! Dessutom erbjöd jag mig att komma ut till skolorna i min roll som e-mentor & utbilda. Det gav gensvar!

Ska hälsa på min sjukskrivna kollega imorgon, efter lunch. Nu krockar allt igen...ojojoj...Något mer positivt som hänt är att Habiliteringen som var hos mig på Skoldatateket igår em, ringde och var så nöjda med sitt besök och de ville boka in en alldeles egen utbildningsdag - den skräddarsyr jag efter deras önskemål. Nu upplever jag att mina kunskaper har bäring även i andra typer av verksamheter - det ger mersmak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar