onsdag 10 december 2014

Alla behöver återkoppling

Det kom ett meddelande i en av alla inkorgar på ett av alla sociala medier - ett meddelande från en lärare i vårt avlånga land. En lärare som inte bara sett och läst om den Julkalender som Ida Söderman och jag skapat inför decembermånad detta år, utan en lärare som gör veckouppdragen med sin elevgrupp. Med tillåtelse av läraren vill jag lyfta fram vikten av att dela med sig, styrkan i att ta del av och hur viktigt det är för alla att få återkoppling på ett arbete.

Så här skrev läraren 1 december i Facebook gruppen Att skriva sig till läsning:
"Så är vi igång - brev från Paddy om första veckan och de fem första QR.koderna! TrollME var en succé hos våra 2:or."
Bild publicerad med Petras tillstånd

I torsdags fick jag ett längre meddelande från Petra Erkelius, lärare på Söderbaumska skolan i Falun, och hon skrev så här:

"50 ungar har nästan hela dagen varit upptagna av StripDesigner och jobbat tre och tre runt sammanlagt 17 IPads. Jag har lärt mig massor, hunnit se mångas förmågor och nu ligger alla deras resultat i deras Unikum-lärlogg som ett underlag i sv, te och bild! Här är ett exempel. Tack för att ni lade ut denna kalender- vi har så kul!".

Till meddelandet hörde den här bilden:

Bild publicerad med tillstånd av Petra


Petra skrev även att detta är ett arbete av en årskurs 2 och det är deras första digitala berättelse.

Den här återkopplingen gör både mig och Ida oerhört varma i hjärtat, glada och stolta - återkoppling behöver alla. Det här blogginlägget är vår återkoppling till Er elever i årskurs 2 på Söderbaumska skolan i Falun.



2 kommentarer:

  1. Veckans tema är minst lika bra- vi har halverat receptet, några har gjort handlingslistan där de istället fick 8-dubbla receptet och sen handla. Nu är det Book Creator för fullt. Prat om omslag, inledning, instruktioner, bildtexter, avslut och inte minst prat om samarbete!!

    SvaraRadera