fredag 18 februari 2011

Läsa & diktera

Just nu är jag tillbaka i Ipad funderingar - vilket har gjort att jag landat i att testa ganska många appar..det har hunnit bli ca 200 testade appar av vilka de allra flesta varit gratis då jag laddat hem dem från iTunes. Av detta måste jag göra något, en del av det jag upplever fungera i utbildande syfte hamnar här som tips, en del på e-mentorerna, en del i Telegepedagogernas ning, en del på Facebook, en del tappar jag bort... jag behöver komma på ett strukturerat sätt att dokumentera runt de appar jag provar.

Idag har jag, bland annat,  testat 2 appar som jag upplever kan tillföra något i Skoldatatekskontext.



Den andra appen heter Stanza & den dök upp i mitt medvetande tack vare Bodens Skoldatatek - stort tack!

Den ena appen heter Dictamus Free  - den fann jag på rhizomatiska stigar.

Båda är gratis just nu, när jag gör detta inlägg!


Stanza är en e-bokläsar app där det går att redigera i boken så att den blir mer tillgänglig.
Dictamus talar förmodligen för sig själv, men det är inte bara att läsa in en text, meddelande etc det finns även möjlighet exportera via kabel eller att sända ex röstanteckningar via mejl.

Jag gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar