tisdag 20 januari 2009

Tillbaka i vardagen på Skoldatateket

Så var vi då tillbaka i vardagen på Skoldatateket och med det menar jag inte att vi har tråkigt, trist eller rent av är uttråkade - precis tvärtom!

Igår jobbade vi på med alla kursanmälningar till våra gratiskurser om Alternativa Verktyg. Redan nu är 3 av fem omgångar fulltecknade, samt en halvfull - det ÄR tryck på vår kursverksamhet. Vi hann även påbörja de presentationer som vi ska ha denna vecka och jag hann vara ute på en skola i rollen som e-mentor. Det arbetet dokumenterar jag i en wiki http://www.wikispaces.com/ Där kan du inte läsa telegepedagogernas wkiki, men få en hum om vad det innebär att arbeta med en wiki. Telgepedagogernas sida är privat samt ett dokumentationsverktyg för de närmast berörda parterna.

Idag har vi fullfärdigat våra presentationer: en till kursen på onsdag och en till vårt upptaktsmöte med en instans i Södertälje. Eftermiddagen ägnade jag åt möte med sagda samarbetspart samt skriverier på Telgepedagogernas wiki.

Sent, så här på kvällen bloggar jag. Det är ett sätt att reflektera över dagen på arbetet. Jo, det var så sant. Att vara flera i detta e-ementorskap med olika kompetenser, berikar. Det finns så mycket göranden, av så olika slag...läs mer om e-mentorerna på http://www.edu.sodertalje.se/

Nu väntar en bok...Kan du säga Schibbolet ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar