fredag 23 januari 2009

e-klok

"e du klok nog att möta den nya generationens vetgirighet?"...
är min arbetsplats nya "slogan" i vårt introduktionsbildspel...det har jag funderat över idag. Tankarna irrar omkring, ganska planlöst. Från det ena om tekniska lösnignar som kanske kan passa i pedagogiskverksamhet, till rena tankar om hur vi ska kunna implementera andra arbetssätt som bygger på ny teknik. Tekniken behöver korsbefruktas med pedagogik, vilja, vison och - inte minst- handling! Nu tänker nog många "men kunskap om tekniken då?"...jovisst, men om alla andra incitament är med, är min tro att det går att lära sig allt. Det omöjliga tar bara lite längre tid...
Vill du läsa mer om vad e-pedagogiskt centrum i Södertälje erbjuder, klicka på länken neden...
Nu är det fredag och jag tänkte vara ledig från mina e-kloka tankar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar