torsdag 8 januari 2009

Idag börjar jag...

Idag börjar jag att blogga.

Det är ett trevande försök att berätta om mina funderingar & upplevelser från mitt arbete på Skoldatetekt i Södertälje.
För att kunna göra det här har jag läst en uppsjö med olika bloggar, alla ser olika ut och andas mångfald....skönt, tänker jag eftersom det ger frihet att skapa ett forum att skriva i som känns bekvämt för mig. Inte bara som pedagog utan även som människa. Mitt syfte med att skriva blogg är att reflektera över mitt vardagsarbete samt att ge andra en inblick i vad vi gör på ett Skoldatatek. Efterhand kommer jag förhoppningsvis att öva upp min bloggarförmåga...det som tar mest tid för mig är att förstå hur en blogg fungerar rent tekniskt: hur får jag dit bilderna, varför vill inte mitt bildspel "fastna" i min blogg...
Det blev ganska kaotiskt igår när jag försökte skapa en blogg med hjälp av min 6-åring, som hjärtans gärna ville hjälpa till OCH stå på huvudet samtidigt. Men som kvinna och pedagog, så gick det också i mål!

Det du nu ser är vad jag lyckades åstadkomma.

Det fina med verktygen i bloggen är att jag kan ÄNDRA hur mycket som helst, inget blir färdigt. Allt pågår - processen är viktigare än resultatet.

Idag börjarde jag blogga & imorgon börjar jag jobba efter julferierna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar