tisdag 13 januari 2009

e-mentorskap

Vi som arbetar på Skoldatateket sorterar under KMC (Kommunala Medie Centralen) i Södertälje och alla vi som arbetar på KMC är e-mentorer. Det innebär att vi erbjuder en rad olika IT-berörande kompetenser till alla kommunala skolor i Södertälje kommun kostnadsfritt.

Personligen är jag e-mentor/skoldatatek, vilket innebär att min nisch är specialpedagogik och IT. De skolor jag mentorar hittills är Helenelundsskolan, Mölnboskolan & Stålhamraskolan. Det är fler skolor som har en egen e-mentor från KMC och fler vill ha vårt stöd. Det här är så fantastiskt kul!

Idag var jag en halvdag i Mölnbo och la upp ett e-mentorskap med deras rektor och en personal. Vilken kraft det är att arbeta tillsammans - vi kan så oerhört mycket när vi samlar ihop vår kunskap.

Resten av dagen innebar runtin arbete på Skoldatateket med in/ut-låning, tfn/mejl-kontakter, kontorsarbete...och imorgon far vi till London för att bevista BETT show!



Det ÄR en fömån att få möjlighet att arbeta som e-mentor - när jag återkommer handlar det om BETT & ny teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar