tisdag 27 januari 2009

e-mentorskap i Södertäljes inner- & ytterområden

Att e-mentora i Södertälje är otroligt ombytligt - ena dagen i centrala delarna av staden, andra dagen på landsbygden. Det fina med dessa mentorskap är att det ÄR möjligt att genomföra olika typer av projekt, som tangerar varandra men som kan komma att bli oerhört olika - allt efter vad den enskilda skolan uttrycker för önskan och vilja. Det som berör mig mest är att det finns en fantastisk vilja i skolorna att arbeta med & runt modern teknik. Mitt e-mentorskap utgår från Alternativa verktyg och Skoldatatekets verksamhet, sedan blir min person spindeln i nätet som kontakt till alla de andra e-mentorerna på e-pedagogiskt centrum (fd KMC). Charmen, som jag upplever den, med våra mentorskap är att de blir personliga - vi bygger en relation mellan e-pedagogiskt centrum och våra adpeter. En ömsesidighet utvecklas och vårdas i samförstånd... Jag gillar det och jag tror att det märks?!

Dagen har även innehållit planering på Skoldatateket inför en föreläsning vi ska hålla...det skriver jag om imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar