måndag 12 januari 2009

Första arbetsdagen...

I fredags var det första arbetsdagen efter ett långt och innehållsrikt juluppehåll. När jag gick på ledighet den 18 december, kände jag att jag hade kunnat jobba hela lovet. Vi har så mycket lattjo att jobba med på KMC & Skoldatateket...jag trodde att jag inte skulle kunna koppla bort jobbet, utan jobba "en masse" under julen.

Men undrens tid är inte förbi!

Jag har BARA kollat av mejlen två gånger och svarat på de mejl som var brådskande. Annars har ledigheten innehållit släkt & vänner, skidor nedför, skridskor på sjöis & landbacken, läsning, spel, musik och mycket annat. Jo, sömn & långa morgnar med starkt,nybryggt gott kaffe.

Inför att börja jobba hade jag uppstartsfunderingar...vad gör vi första dagarna?verksamheterna vi arbetar med har ju inte startat upp än så länge...så jag gjorde en snabbvisit på onsdagen på KMC...jobbade med Tegepedagogernas wiki & påbörjde denna blogg och bloggade på e-mentorer på spaning på torsdagen. Jo, jag sydde gardiner till arbetsplatsen oxå...sen var det fredag...ångan var uppe...

Det var kul att vara tillbaka - allt var sig likt - så jag gjorde ett rum på KMC sig olikt - något ska väl vara förändrat - det är ju ett nytt år med nya projekt att sätta tänderna i.
Så var första arbetsdagen slut och jag har uppstartsfunderingar....vad kommer måndagen att föra med sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar