tisdag 17 mars 2009

Jag har bestämt mig!

Jag har bestämt mig - jag är e-mentor med uppdrag att utforska, driva skolutvecklingsfrågor & utbilda!

Det är iallafall så jag upplever mitt arbete som e-mentor idag. Dessutom gick det alldeles nyss upp för mig att vi, som e-mentorer, existerar i flera dimensioner. Här på KMC (ska det alltid vara beläget just här?) finns vi, ute i kommunens verksamheter finns vi mer och mer, vi finns till i andra kommuner ex Sollentuna , vi existerar på nätet (gör en googling...), vi finns i andra länder (se vårt flöde på e-mentor bloggen...) Det som förr var "jag tänker , alltså är jag" får många parametrar när vi tänker öppet på nätet...


Annars har dagen varit bra, jag har fått ett härligt mejl från en rektor som gärna tar emot oss för att starta ett samarbete. Läs- & skrivnätverket i Södertälje börjar få luft under vingarna...vi kommer att bli fler...nu tar jag en paus någon dag, för att ta nya tag senare i veckan: Hur hinner man med allt kul som finns att göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar