tisdag 24 mars 2009

Galen i webben!


Idag är jag så överförtjust i webben och all den rikedom jag känner just nu! Faktum är att jag återigen har bloggat om en rent av underbar sajt, engelsk förstås, på e-mentorerna - Topmarks Education . En helgjutet pedagogisk sida med hur mycket resurser som helst att bara ösa ideér från som pedagog - det är bara fantasin som sätter gränser för vad denna sajt går att använda till i skolan. Så har jag äntligen ordnat mig en Delicious , där mina favoriter finns länkade...jag har tänkt att jag skulle så länge och nu har jag fixat en. KUL, jag är nöjd med att hitta alla lösa adresser till allt skoj som finns att rekommendera på nätet.
På Skoldatateket har det varit fullt upp: tekniken strasslade (teknikerna var inte på plats...å jag är kanske inte så himla teknisk...), telefonen går varm, kursdeltagare ska bokas in och så hade jag en konsultation där bland annat en logoped var med. Det är fantastiskt härligt när kunskapen bär! Kunden var oxå nöjd, men trött efter vår genomgång av 2 stavningsprogram & talsyntesprogrammet WRP word read plus
Nu kommer jag att ta det lite lugnt med bloggandet någon dag eller flera, almanackan är full och tankarna behöver landa - sen kommer det fler inlägg om vad som finns på näthinnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar