tisdag 31 mars 2009

Fart, fläkt & funderingar


Nu har många dagar fulla av aktivitet swischat förbi - jag har varit i tankens värld och inte rört en dator...inte ett tangentbord...det där var inte sant - jag har faktiskt använt Alpha smart som skrivmaskin. I fredags var jag på Natur & Kulturs Läskongress på Chinateatern i Stockholm, jag behöver anteckna mina funderingar samtidigt som jag tänker dem under förläsningar, så för att kunna ateckna effektivt och utan nätadapter tog jag med mig en Alpha Smart. Den har upp till 700 h batteritid, 100 A4 ark i skrift fördelat på 8 filer, så varje föreläsning fick varsin fil & jag fick mina antecknade tankar direkt in i ett worddokument när jag överförde informationen från Alpha Smarten till datorn. Lycklig är jag - ingen renskrivning som väntar! Bara läsa och saxa det som jag vill använda...

Annars har det dykt upp många oförenliga tankar efter kongressen...jag måste fundera lite till innan jag kommenterar kongressen på min blogg eller på e-mentorsbloggen. Återkommer i frågan.

Igår var det kurs i kommunlicensprogrammen: WRP, Stava Rex & SpellRight. En miss, utbildardatorn som stod där hade XP och det har inte kursdatorerna, de har Vista...ändar tills nästa omgång på torsdag.

Då jag är lite ensam på Skoldatateket nu blir det mer att göra och hålla i huvudet, det är tråkigt att Ia är borta från jobbet men annars går allt bra - i högt tempo - det rör på sig kan man säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar