fredag 11 november 2011

Mental Note - dröm appen

Mental Note- dröm appen

Att jag har ett verktyg som är en personlig favorit kan inte ha gått spårlöst förbi! Jag har en favorit den är lätt, har en kamera, den går ned i väskan och den hänger med mig vart jag går  - min iPad!
Nu när jag burit runt på denna tingest och använt den till högt och lågt vill dela med mig av en del av det jag upplever som bra redskap för att klara ex studier mer självständigt. Mitt första tips är: Mental Note

Appen där du kan skriva på tangentbordet i iPaden, där du kan lägga till ett foto i texten, rita, sudda, spela in en ljudfil... allt i samma "dokument". Det finns en rad inställningar där du kan välja typsnitt, storlek på typsnittet, hur bakgrunden skall se ut, du kan mejla ditt alster i olika former (text, pdf, bild), du kan skicka till twitter & exportera till Dropbox... kostar den? Jo, det gör den - i november 2011 kostar den 22 väl investerade kronor.



Mental Note for iPad - the digital notepad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar