måndag 23 februari 2009

Sportlov, influensa & bloggar...

Ja, så var det sportlov i år igen...och jag har vanan inne dvs att dra på mig influensa precis till vecka nio. Mina exemplariska barn är lärarbarn ut i fingerspetsarna och de har känt av läget och vet att NU är det läge att få vara sjuk, så följdaktligen är vi inne och snön är ute. Vad gör då en sportlovsledig pedagog när hon tillbringar dagen inomhus: Jo, hon läser bloggar...

Precis nyss läste jag The Cool Cat Teacher blog , väl värd att läsa och framför allt lyssna till inlägget & lyssna på hela. Inte bara en bit, då blir du kanske lätt putt. En snabb overveiw över ett forskningsprojket om dagens unga. Namnet på youtube klippet är "Is this the dumbest generation?". Ja, så går det ju att kolla in på IKT Internet & kommunikation i skolan. Där kan du bland annat vara i möte med andra som är PÅ vad gäller IKT & skola. Idag läste jag det här uppropet:

Vad mer? Jo, läste Helenelundsskolans rektors blogg , jag log och längtade en aning till dessa evenemang där små & stora människor har roligt tillsammans. e-utvecklarna i Nacka, de spanar de också. Idag har jag läst Nationella strategier för IKT i skola i England , Lena Byström har beskrivit detta med stöd av dokumentation på National Strategies i UK.



Nu kanske mina sportlovslediga barn vill ha middag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar