onsdag 11 februari 2009

Lanthundar, bilder & en total room make over


Somliga dagar tror jag att jag ska uppleva att tiden är längre än vanligt...en sådan dag trodde jag att det skulle bli idag. Skoldatateket i Södertälje med min kollega i fören tillsammans med en rådgivare från SPSM, skulle ha en work-shop dag om ja, lathundar. Jag, som skulle vara med om work shopen, är inte så intresserad av varken manualer eller lathundar. Så jag tänkte i mitt stilla sinne, att denna dags innehåll skulle jag pina mig igenom... MEN , vad händer med den allt igenom "fröken-bestämda-åsikter"? Jo, jag glömde tid och rum. Triggades av att göra något riktigt användbart. Varför inte göra en power point presentation, som jag kan använda i flera olika sammanhang? Det som var allra bäst under dagen var att få möjlighet att ägna sig helhjärtat åt detta skapande i bild & ord, i gemenskap av annan Skoldatateks personal från östra regionen. En eloge till handledarna på work shopen - vilken entusiasm, vilken kunskap & vilket tålamod!


Under en tid har KMC eller e-pedagogiskt centrum, platsen där Skoldatateket finns, påbörjat en ansiktslyftning. Idag tog den fart och det blev ett fantastiskt bra resultat - det kommer att bli en total room make over...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar