måndag 23 november 2009

Möjligheternas dag är korad...


Foto Ulrika J: Susanne & Janne på Blombacka F-3

Ja, då har iallafall jag korat denna dag till möjligheternas dag - efter att ha fått förmånen att uppleva så många olika perspektiv på möjligheter! Min arbetsdag började med att jag parkerar bilen på en skolas parkering & stöter på skolans rektor, vilket ger möjligheter i det e-mentorskapet. Efter en liten stund möter jag de e-kloka pedagoger jag ska träffa: Susanne & Janne. Än en gång denna dag finns det bara möjligheter runt hörnet...talsyntes, TimezAttack, Skolstil...för att nämna något av vad pedagogerna berättar om (mer kommer i artikel om e-klok i Södertälje). Fylld av inspiration far jag till Skoldatateket på Västergatan 4, Södertälje och möter ett min kollega Ia & hennes besökare från Västerås. De ska starta Skoldatatek och informerar sig om vad det innebär ur alla upptänkliga synvinklar...möjligheterna flödar! Efter det kommer Lars Ljungdahl från Vackstanäsgymnasiet och visar Mobile daisyplayer...går det att få in mer möjligheter på en dag? Jo men visst gör det det - iallafall på Stålhamraskolan där en pedagog blev fylld av glädje över de möjligheter som Skolstil, talsyntes, word, power point & bilder kan medföra för deras elever...Min arbetsdag kan, som du säkert förstår, koras till möjligheternas dag!

Foto Ulrika J: Lars från Vackstanäs gymnasium visar Mobile daisyplayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar