måndag 8 juni 2009

Vilja, sommar & stolthet

Idag är jag stolt - över att jag klarade av att genomföra ett arbetsmöte på skola under förhållanden där jag inte trodde att mina kunskaper skulle räcka till. Faktum är att jag inte ens visste att jag kunde något om Novaschem & Skola 24...men något måtte ha stannat kvar när jag blivit informerad. Dessutom hade jag en vilja till att göra något av mötet tillsammans med den e-mentorsskola jag var på. Det var hjätat som var med på den arenan...

Under dagen har det blivit många praktiska göranden; sy ihop utbildningspaket, kalenderfix, stödja andra kollegor i nätgöranden...framför allt har jag fått en skatt idag igen. Denna gång av en pappa till en elev - den glädje jag upplever att mina kunskaper kan ge någon annan - en skatt att förvalta väl.

Sist men inte minst vill jag ge en medalj till Karin Åberg på Heleneleund för hennes geniala idé om att visualisera ord som hon upplever som viktiga: Hatten av! Karin gav sommarfest för personalen på skolan och på det här sättet höll hon sitt tack- & sommartal...nu är det sommar!

Foto Ulrika J & bildidé Karin Åberg
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar